top of page
  • Peter Binó

Neskutočné šťastie

Predošlé stretnutie s raritným srncom nám nedalo spávať, a tak sme sa rozhodli navštíviť jeho rajón znova. A to hneď ďalšie ráno.

Opäť sme vstávali o pol 4. Maja som vyzdvihol o 4 a už sme sa rútili v ústrety ďalším zážitkom. Netrvalo dlho a z auta sme vyberali výbavu a kráčali hore kopcom. Tentokrát sme si zvolili miesto o pár metrov vyššie pri lese. Majo zaujal pozíciu pri kríkoch ihneď. Ja som si však v tej tme nejako nepamätal, kde som si vyhliadol miesto, tak som trošku prehodnocoval a párkrát som sa posunul. No a keď už som sedel aj ja, zistil som, že mám výhľad tak na 5m, lebo predo mnou stál strom obrastený húštím. Nechcel som však už rušiť a tak som sa už nepresúval.

Okolo piatej sa začalo rozvidnievať a obaja sme skenovali okolie. V kútiku duše som si prial aby sa opäť ukázal ten krásny jedinečný srnec s predošlého rána. Hodnú chvíľu sa nič nedialo. Aspoň z môjho uhla pohľadu. Spoliehal som sa na Maja, keďže on mal výhľad lepší. Často sa hovorí, že srnca 2krát neprivábiš a tak sme sa dohodli, že tentokrát bude vábiť Majo. Počkali sme ešte asi pol hodinku kým pribudne trošku svetla a bude sa dať fotiť.

Z Majovej vábničky zazneli prvé tóny. Tep sa zvyšoval nervozita stúpala. Ukáže sa? Neukáže? Nestrelil ho nejaký poľovník? Neobháňa svoju srnku na inej lúke? Po pár minútach sa rujné pískanie ozýva znova. Tentokrát na mňa Majo cmuká. To znamenalo len jedno. Niečo ide. Nastavil som sa a čakal, čo sa spoza kríkov ukáže. Keď som ho uvidel, ani sa mi to nechcelo veriť. Bol to on, jedinečný bizarný srnec s ohnutým parôžkom. A kráčal si to rovno k Majovi. Omámený hlasom rujnej srny postupoval čím ďalej, tým bližšie.

 

Srnec lesný -Capreolus capreolus-

 

Šťastie stálo pri nás a po profilovkách z minulého rána sa podarilo aj zopár záberov s prostredím. po ktorým som tak túžil.

 

Srnec lesný -Capreolus capreolus-

 

Srdce mi vtedy išlo priam vyskočiť z hrude. No a keďže tam nikde svoju vyvolenú nenašiel, pokojne zašiel do tmavého lesa. A my sme si užívali krásne stretnutie a zábery.

Ďalšie ráno sme sa na miesto vybrali opäť, no už sa nám neukázal. Pevne dúfam, že tam ešte niekde je, no srnčia ruja pomaly končí a tak zas možno o rok.

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page