top of page
  • Peter Binó

V hmlistej zátoke

Niektoré rána sa nepodarí odfotiť nič. A potom sú tu tie, kedy človek nevie kam sa skôr pozerať.

Pri príchode na breh rieky bola ešte tma a v jemnom opare som pozoroval jelenicu s malým prírastkom. Jelienčatko sa motalo po klzkých kameňoch a pochutnávalo si na riasach, ktoré sa začali tvoriť v zátokách. Nohy sa mu podlamovali a tak sa nakoniec vybralo ďalej na pevnú zem k mame. Vtom som zrazu zbadal na brehu siluetu vydry. Neveril som vlastným očiam. Prechádzala pomedzi trávu a kamene. Rýchlo som zapol aspoň video, keďže na fotenie bola ešte tma. O pár sekúnd už bola ale vo vode a bolo po divadle. Aspoň som si to myslel.

V diaľke plávali len kačky a všade navôkol sa ozýval vtáčí spev. Kukajúca kukučka hlásila východ slnka a jemný opar nad hladinou vody sa začal pomaly rozplývať. Spoza zákruty sa vynorila silueta volavky. Postupne sa približovala. Občas zastala, chytila nejakú rybku a pokračovala ďalej. Ladnými pomalými krokmi vpred. Už som sa šteloval, vymýšľal kompozície, keď som kútikom oka zbadal vľavo pohyb vo vode. Bobor. Plavil sa proti prúdu a nenechal sa rušiť ani volavkou, ani mnou. V polohe ležmo som nevedel, či sa otočiť a skúsiť nahrať video bobra alebo ostať nehybne ležať a počkať na belušu. Neznášam tieto situácie. Často si vyberiem zle, a pri zmene polohy vyplaším oba objekty záujmu. Prehodnocoval som situáciu a bobra som nechal bobrom a sústredil som sa na scénu predo mnou. Biela pani sa predierala oparom priamo ku mne. Bol som aj celkom prekvapený, ako blízko sa odvážila, keďže som nebol špeciálne maskovaný. Vtedy sa svetlo oprelo do stromov v zátoke naplno a už bolo počuť len cvakanie uzávierky.

 

Beluša veľká -Ardea alba-

 

Vždy som rád, keď vyjdú takéto výborné svetelné podmienky pri fotení zvierat. Podarilo sa aj zopár pekných videí a tak som bol rád, že som si zvolil práve túto možnosť a nevymýšľal som psie kusy s natáčaním bobra.

Volavka po chvíľke odletela o pár metrov ďalej a na scéne sa objavil znovu aj bobor. Ihneď som púšťal nahrávanie. A tak vyšlo aj jedno, aj druhé, a vlastne aj tretie a štvrté. Parádne ráno.

51 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page