top of page
  • Peter Binó

Prekvapenie

Počasie v posledné dni akoby sa zbláznilo. Čistý apríl. Ranný dážď strieda slnko a vzápätí prichádza chumelica. Takto sa to s náhodným algoritmom opakuje celý deň. A ja len čakám kým odbije 15:00 a utekám ozlomkrky do terénu. Tentokrát bolo v pláne odfotiť srnca. Minulý rok sa tam motal krásny osmorák (Osmorák od líščieho brlohu) a tak som sa chcel pozrieť, či ho tam ešte nájdem.

Sneh už okolo Žiliny pomaly mizne. Na niektorých lúkach sú už len biele fliačky. Prechádzam cez lúku, preskakujem potok a potichu prichádzam na okraj lúky. Z nohy na nohu postupujem aby som videl až na druhú stranu. V strede sa pasú 2 kusy srnčieho. Napravo, na kraji pri lesíku je tiež niečo, no výhľad mi zakrývajú konáre. Vyťahujem nový ďalekohľad a hľadám medzierku medzi konármi. V hlave mi len znejú slová, ktoré som pred pár dňami povedal priateľke, keď mi ho kúpila. "Keď cezeň uvidím jeleňa, bude to dobrý ďalekohľad." A veru je parádny, a aj jeleň, ktorého vidím. Krásny mladý 12-torák. Malo to len jednu chybu, je dosť ďaleko. Vraciam sa o pár metrov vzad, aby ma ani srny nespozorovali a prechádzam popod lúku, pozdĺž potoka. Predieram sa potichu cez kríky. Cestu mi ale po pár metroch zahatal spadnutý strom. Obísť zospodu sa nedá a tak mierim na okraj lúky. Zo vzdialenosti k jeleňovi som ukrojil sotva 50m a tak som stále dosť ďaleko. Neostáva mi nič len dúfať, že sa pohne smerom ku mne. Koruna spadnutého stromu zasahuje až na lúku, a tak sa nedá prejsť bez toho aby som vyplašil srnčie a následne aj jeleňa. Pomaličky si sadám do posledným zbytkov snehu. Zatiaľ si ma nevšimli. Jeleňovi sa ale moc nechce približovať. S hlavou pri zemi sa točí v kruhoch a pasie sa. Keď jeho mladší kamarát vychádza z lesíka, pozrie mojim smerom.

 

Jeleň lesný -Cervus elaphus-

 

Postupne vychádzajú na lúku ďalšie 2 jelene. Jeden špicer a jeden šestorák. No môj pohľad sa upiera na toho najsilnejšieho 12-toráka. Krásne symetrické parožie, hriva okolo krku. Už tam sedím takmer pol hodinu, ale nič sa nezmenilo. Nepohol sa hádam ani o meter. Svetlo počas zamračených dní ubúda rýchlejšie a mne už neostáva veľa času. Mladý špicer je ale odvážny a "vyťahuje" sa viac na otvorené priestranstvo. 12-torák ho po chvíľke nasleduje.

 

Jeleň lesný -Cervus elaphus-

 

Uprostred lúky sa ale necítia úplne bezpečne a pomaly sa vracajú späť, až napokon zájdu do lesíka. Ešte sedím a pozorujem okolie. V diaľke vyskakuje líška pri love myší a z lesíka vychádza ďalšie srnčie. V tom ale počujem kroky za mnou. Pomaličky sa obzriem cez rameno. Spoza briežku ako som prišiel sa vynorila líščia hlava. Hneď ako ma zbadala na 5m, vyľakaná zutekala. "Škoda, že neprišla z druhej strany", pomyslel som si. Na krajinu pomaly padá tma a ja to balím.

Dnes to bol parádny večer plný prekvapení. Srnca som síce poriadne žiadneho ani nevidel, ale vynahradil mi to ten jeleň. Z checklistu si môžem vyškrtnúť položku jeleň v zime/na snehu a ide sa ďalej za plnením snov.

52 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page