top of page
  • Peter Binó

Pochmúrne ráno

Koniec augusta sa nesie v znamení sychravého počasia. Jeleniu ruju už cítiť. No ešte nejaký týždeň - dva a hádam sa to rozbehne. Preto som bol aj ja skontrolovať, či sa nejaké jelienky motajú okolo rujovísk. Jedného som síce na pár sekúnd zazrel, no o to krajší pán to bol. No bolo to na veľmi veľkú vzdialenosť a ešte v riadnej tme, tak som sa ani nepokúšal fotiť. Nízka oblačnosť sa prevaľovala tesne nad krajinou a sem tam spadla dažďová kvapka. Človek už čakal, že niekde v dialke zaručí jeleň. No ja som sedel pri potoku, tak by som nepočul ani keby z dela strielali. Tak som aj nepočul prichádzať srnčeka.





Už som ho pár krát stretol, a vyzeralo to, že to tu má pod palcom. Parožím nie výnimočný, no o to aktívnejší. Videl som ho hádam na troch rôznych miestach, no tu sa zdržiaval najčastejšie.



Chvíľu sa predo mnou popásol a keď "chytil vietor" utekal ozlomkrky do húštia. Cestou som ešte prešiel rašelinisko. V tom krásnom prostredí som vždy chcel niečo odfotiť, no žial sa mi to nejako nedarí. Stopy sú tam aj od medveďov, vysokej a diviakov, no zrejme chodia len po tme, alebo keď tam nie som. No potešili ma aspoň tieto krásne rozkvitnuté kvety.


Lúčka bola nimi doslova posiata.

Neviem ako sa ten kvietok volá, no veľmi mi pripomína korona vírus :D.


Na záver fotolovu som prešiel som cez lesík, pozbieral som zopár hríbov a sadol do auta. O pár dní tu máme jeleniu ruju, tak si ju hádam všetci užijeme.


Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page