top of page
  • Peter Binó

Po západe slnka

Slnko svietilo cez ruju len sporadicky, a aj to okolo obeda. Túžba po zážitkoch mi nedovolila ostať doma ani v zamračené dni.

Na príchod zveri som v ten večer čakal dlho. Bolo relatívne teplo a tak vyšla až neskôr. Predpoveď počasia sa vtedy opäť zmýlila a tesne pred západom slnka sa vyjasnilo. Slnko však osvetlilo už len vrcholky kopcov a na lúky dopadalo len zvyškové svetlo odrazené od oblohy. No kým sa aktéri dostali na "dostrel" svetelné podmienky boli žalostné. Síce sa hovorí, že je lepšie mať fotky zašumené ako neostré, ale ja ten šum proste nemám rád. Tak som trošku zaexperimentoval. Citlivosť som znížil, čím sa predĺžili časy. A potom som už len čakal na vhodnú príležitosť. Jedna fotka vyšla celkom dobre.

 

Jeleň lesný -Cervus elaphus-

 

Nie všetky boli ostré, ale z nejakého dôvodu sa mi páčili. Zachytávali dynamiku ruje, kedy je zver takmer neustále v pohybe.

 

Jeleň lesný -Cervus elaphus-

 

Podarilo sa mi "zachytiť" aj ručanie.

 

Jeleň lesný -Cervus elaphus-

 

Nie každý deň sa podaria encyklopedické fotky. Spomienky a zážitky ale ostanú na veky.

31 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page