top of page
  • Peter Binó

Líštička

Letné dni patria hlavne srncom a ich naháňačkám so srnami. No v tomto období sa dajú pozorovať aj iné zvieratá. Práve v tomto čase často vychádzajú na prvé samostatné výpravy aj už odrastené líščatá.

Jeden horúci večer sme sa vybrali s fotokolegom Majom na jednu lúčku nad dedinou, ktorú mal Majo dobre zmonitorovanú. Prešli sme od auta strmým kopcom, cez vysokú trávu až sme prišli na danú lúku. Tu mi Majo odporučil kam si sadnúť. On išiel pár metrov ďalej. Počkali sme pol hodinku a skúsil som napodobniť pískanie rujnej srny, keďže tu Majo pravidelne vídaval srnca. Fúkal silnejší vietor a tak sa srnec neukazoval. Na vrchnom konci sa zrazu objavila mladá líška. S Majom sme mali rozdelenú lúku na dve polovice. Od mladého stromu uprostred naľavo vábil on, napravo zase ja. No a líška bola na jeho strane a tak som mu napísal správu: "No cmukaj, tá je tvoja." Vzápätí sa z kríku ozvalo cmukanie. Líška okamžite zareagovala a začala schádzať nižšie. Na chvíľu som ju stratil z dohľadu keď sa schovala za terénnu vlnu. Po chvíľke sa ale ukázala presne predo mnou.

 

Líška hrdzavá -Vulpes vulpes-

 

Zvedavo si prezerala cmukajúce čudo v kríkoch a dala mi pár sekúnd na fotenie. O pár sekúnd neskôr zrejme zachytila Majov pach a zistila, že na večeru myšky nebudú a odbehla do vysokej trávy, kde sa nám obom stratila z dohľadu. O pár minút po horizonte prešiel štvorkolkár a tak sa už nič neukázalo.

A tak nakoniec nebolo zo srncov nič, no vynahradila mi to táto líštička, za ktorej privábenie ďakujem Majovi, ktorý má hádam ešte teraz fialové pery z "cmukania" :D.

60 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page