top of page
  • Peter Binó

Hôrni chlapci

Je koniec júla a v horách začínajú dozrievať čučoriedky. No nie je to jediné čo "dozrieva". Vývoj parožia u jeleňov sa chýli ku koncu a králi našich hôr sa postupne začinajú zbavovať lyka, ktoré doteraz vyživovalo ich korunu. S vidinou krásnych horských jeleňov s majestátnym parožím som sa teda vidal do horských dolín.


Trošku bicyklovania, trošku šľapania a človek je hneď na krásnych miestach. Potom už stačí len dúfať a byť pripravený na všetko. Ja som sa asi poriadne "modlil" a tak prvé stretnutie na seba nenechalo dlho čakať. Krásny 16-torák, ktorý začínal vytĺkať sa objavil v kosodrevine a postupne prešiel na úzky chodníček. Čo čert nechcel, v tom najlepšom sa pomedzi mraky predralo zopár lúčov slnka a rozochvelo vzduch. Fotky boli tým pádom nepoužiteľné, tak aspoň na ukážku jednu.

Jeleň lesný -Cervus elaphus-


Kde je jeden jeleň, musí ich byť viac. A tak aj bolo. O pár minút neskôr už kráčali po tom istom chodníčku dvaja mladši kamaráti.

Jeleň lesný -Cervus elaphus-


V ten deň prišiel už len jeden mladý desatorák, ktorý sa s chuťou popásal na horskej tráve.

Nie sú to síce fotky na celý displej, kde vám jeleň dýcha rovno do objektívu, ani nie sú odpichnuté od pozadia/popredia, no pre mňa sú hodnotnejšie. Mal som možnosť vidieť ozajstné divoké jelene v ich najprirodzenejšom prostredí, a to je pre mňa najcennejšie.

80 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook Social Icon
bottom of page